YFS Fashionista

Fashionista Joëlle – Diary week 1

Hola guapas van YFS!

Mijn eerste diary week zit er alweer op. En wat voor één! Ziek zijn, optredens en een hittegolf hier op Ibiza!

Afgelopen donderdag stond ik helemaal niet lekker op.. Je zou denken hoe wordt je nou ziek op een eiland als Ibiza met iedere dag mooi weer? Het kan dus echt! Vorige week kwamen mijn beste vriendinnetjes Laura en Vicky bij mij logeren en hebben we een heerlijke girlsweek gehad. Dansen in Privilege, GT’s bij Blue Marlin, heerlijk eten bij Can Bass, lunchen bij all time favourite La Paloma en tussendoor natuurlijk de mooiste strandjes bezoeken.

Als klap op de vuurpijl gingen we dinsdag naar het zusje van Ibiza, Formentera. We hebben een heerlijk dagje gehad.. Formentera is echt een klein paradijsje met de mooiste witte stranden. Auto gehuurd, gebrunched in het authentieke stadje Sant Francesc, beetje gewinkeld en daarna heerlijk op het bounty strandje Playa de ses Illetes gelegen.
Vervolgens besloten we eerder terug te gaan om ’s avonds bij Can Terra te eten. Super stom, want we hadden even niet naar de boottijden gekeken. Hij ging pas om 21.30!! We waren daar al om 20.00 in de veronderstelling dat ie ieder uur ging, NOT. Daar ging het mis. We hebben een uur in de tocht met koude wind op de boot staan wachten. De volgende ochtend hadden we allemaal last van onze keel en verstopte neuzen. Top herinnering aan een heerlijke dag Formentera, haha!

naamloos

Helaas begon donderdag het ‘normale’ leven weer.. Terwijl ik mij dus helemaal niet lekker voelde. In de ochtend langs mijn boekhoudster voor mijn tijdelijke Spaanse kentekenplaten. Mijn auto wordt namelijk Spaans, whoehoe! Dat wordt fietsen van de winter in Den Haag.

Vrijdagochtend had ik samen met mijn moeder Spaanse les. Ik hoor je denken, je moeder? Jaa die zit hier ook ;). Mijn vader gaat een beetje heen en weer vanuit Nederland, maar mijn moeder probeert hier het één en ander op te zetten. Ben je nieuwsgierig geworden? Hopelijk binnenkort meer op mijn instagram!

Na de Spaanse les ben ik naar huis gegaan om lekker schoon te maken. Ik voelde me nog steeds niet op en top, maar het ging beter. Als ik voel dat ik ziek word, of als ik ziek ben, maak ik altijd gember thee. Ik snijd hele plakken gember, giet daar kokend water over heen en laat het zo lang mogelijk pruttelen. Het is heel sterk om te drinken, maar super gezond! Nadat mijn ieni mini huisje weer helemaal spik en span was, ging ik terug naar mijn moeder, die een huisje in Talamanca heeft. Ik loop nog even met mijn binkie Puck, want ook die is resident hier op het eiland.

naamloos3

Rond borreltijd ga ik samen met mama naar La Bodega, waar we hebben afgesproken met vrienden uit Nederland die hier op vakantie zijn. Ik voel me veel beter en neem een Aperol en droge witte wijn. Tijdens de droge witte wijn voel ik de hoofdpijn weer opkomen en merk ik dat ik nog helemaal niet beter ben. Nouhou!!

Op de foto hieronder draag ik een top van H&M, een shortje van MANGO, een Ibiza armband die ik ooit op een marktje heb gekocht en mijn lievelings: EMONK BOOTS.

naamloos2

Rond 21.00 ga ik naar huis en wacht ik op vriendlief.  Hij is Crossfit trainer bij de Crossfit Box Isla Blanca. We gaan een hapje eten bij Destino in San Josep. Tijdens het eten voel ik me steeds slechter en voel ik mij schuldig tegenover Diego. Daar gaat onze avond. Enfin, na het eten vragen we de rekening en gaan we lekker naar huis.

Zaterdag, weekend!! Voor mij is het altijd wel weekend, maar gezien Diego doordeweeks werkt, voelt zaterdag voor mij ook meer als weekend. We slapen een beetje uit en ik maak lekker pancakes. Bananen, eieren en haver met on top: rood fruit en een klein beetje ahorn syrup. Wat een feestje! Rond 11.30 brengt hij mij naar de ferry, want ik ga met mijn partner in crime Claire naar Formentera. We moeten spelen op een trouwerij! Alles loopt op rolletjes. Aangekomen op Formentera rijden we naar Gecko Hotel & Beachclub aan het strand van Playa de Migjorn.  We ontmoeten daar gelijk de bruidegom, wat een onwijs grappige lieve vent uit Engeland is. Die Engelsen hebben vaak zo’n humor, ik houd er van! Hij vertelt ons dat we alles mogen bestellen en we vooral lekker even moeten gaan lunchen, gezien we er al vroeg zijn.

Claire en ik laten ons dat geen twee keer zeggen en nemen plaats aan een tafeltje. We bestellen een risotto met wilde paddenstoelen, asperges en parmezaan, een pasta vongole en een salade. Alles delen we en het is echt super lekker. Hier kunnen we wel even op teren!

naamloos7

Om 16.30 is de ceremonie en zingen we ‘Rather Be’ als de bruidsmeisjes en de bruid aan komen lopen. We doen vaak ceremonies, maar het blijft altijd zo’n bijzonder moment! Dat wij daar deel van uit mogen maken is echt goud.
Als ze getrouwd zijn, begint het aperitief en spelen wij 90 minuten met wat kleine pauzes ertussen.

Om 19.00 zijn we klaar, pakken we de spullen en rijden naar de boot. In de boot brainstormen we nog wat over volgend jaar en whatsapped Diego mij dat hij lekker heeft gekookt. Wat een topper is het toch. Deze man maakt schoont, doet de was, kookt meer dan ik, houd van gezelligheid en is gewoon echt de liefste, hihi. Hij pikt mij op samen met Puck en we gaan lekker naar huis.
Zondag gaat mijn wekker alweer vroeg! Om 10.00 ga ik naar mijn vriendinnetje Kate die mijn wimperextensions gaat zetten. Ik heb het heel de zomer nog niet gedaan en dacht September is een drukke maand met gigs, ik wil wimpers! Kate is een vriendinnetje van mij die ik hier vorig jaar heb ontmoet. We hebben allebei een hondje, die elkaar heel erg gezellig vinden dus we gaan vaak lopen of zwemmen met ze.

naamloos6

Van 12.00 tot 15.00 ga ik even naar het strand met Diego en lunchen we wat op Talamanca. Rond 15.30 rijd ik richting Benirass want Claire en ik spelen daar op een wedding in een villa. Het is een super lief homo stel waar de liefde vanaf spat en het is een mooie middag.

naamloos88

Na de wedding gaan Diego en ik richting Es Vedrá om te eten bij Es Boldado. We hadden een beetje een andere voorstelling ervan, maar we hebben een lekker visje gegeten en zijn naar huis gegaan.

naamloos99

En het weekend is weer voorbij, monday it is! We starten onze maandag om 10.00 op het strand. Doen daar een paar duikjes en gaan rond 12.00 naar huis. Ik heb deze zomer 2 á 3 keer per week gezwommen in het zwembad, maar deze is van 1 september tm 1 oktober dicht. Dus ik moet nu gewoon weer de workouts gaan doen die Diego me altijd al gaf! Ik krijg de volgende WOD van hem: 10 burpees, 20 lunges en 20 sit ups, dit moet ik 4 keer herhalen.  Vreselijk vind ik het, maar als ik klaar ben, zweet ik me een slag in de rondte en voel ik me goed. Mission accomplished.

Na het sporten ga ik naar mama en oefenen we ons Spaans. Rond 15.30 vertrek ik naar Atzáro! We hebben daar vandaag wedding van een Nederlands koppel, jeej! Vaak doen we Engelse bruiloften, gezien Claire Engels is en we veel contacten hebben met Engelse weddingplanners. Op de foto hieronder draag ik een Choker van Marlous van der Toorn, check her out voor haar prachtige sieraden!

naamloos44

Vandaag doen we een Nederlandse trouwerij met niemand minder dan Dirk Zeelenberg als ceremonie meester. De ceremonie is super mooi en grappig en na de ceremonie beginnen wij met onze set. Het is overigens de heetste dag van het jaar hier op Ibiza, hittegolf gaande van 35+!!

naamloos22

Als we klaar zijn, ga ik naar mami want die heeft heerlijk gekookt. Voor het eten ga ik wandelen met Puckelmans (ik heb altijd de vreselijkste koosnaampjes voor Puck, erg he? ). Na de wandeling eten we gevulde aubergine, bruine rijst, gestoomde courgette/paprika en een salade. Jammmie! Diego is doordeweeks pas 22.00 thuis van werk, en ik vind laat eten niet altijd fijn. En daarbij is het natuurlijk ook gezellig om bij je moeder aan te schuiven hihi.

Dinsdag moet ik wat dingetjes doen in de stad en hebben we weer om 13.00 Spaanse les. Na de Spaanse les gaan mama en ik gezellig boodschappen doen, ik heb er zo’n schurft aan. Na de boodschappen ga ik richting Santa Eulalia om te repeteren met Claire en Jesse. Jesse is een saxofonist en aanstaande vrijdag spelen we samen op een bruiloft.

Ik rijd vervolgens terug naar Talamanca en ga lekker met Puck en mama wandelen, golden hour it is!!

naamloos55

Na de wandeling eten we samen en ga ik lekker naar thuis want Diego is inmiddels ook vrij, heerlijk!
Woensdag heb ik voor mijn gevoel een soort vrije dag! Ik kan opstaan wanneer ik wil, dus blijf lekker liggen tot 10.00. Maak vervolgens mijn heerlijke ontbijtje van een halve geprakte banaan, haver, amandelmelk, kokosmelk en rood fruit. Water en een koffietje erbij en ik begin met deze blog.

Tussendoor doe ik een WOD die Diego mij gister heeft gegeven. 10 chair dips, 10 squats, 10 push-ups, ik moet dit vijf keer herhalen.  Na de WOD kan ik mijn armen niet meer bewegen, maar frommel ik nog even een smoothie in elkaar. Sinaasappelsap, kokoswater, avocado, bevroren framboosjes, half appeltje en een handvol spinazie.

Heel de dag heb ik de tijd om dingen te doen en toch krijg ik het altijd voor elkaar om op het laatste moment te moeten haasten. Typisch. Ik rijd richting Es Cubells, want daar moeten Claire en ik vanmiddag in een kerk spelen. Een Italiaans koppel heeft mij van de winter gevraagd om hun ceremonie te omlijsten met muziek.

Daar eenmaal aangekomen, namen met de priester door hoe we het gingen aanpakken. Toen hij erachter kwam dat wij niet katholiek waren, deed ie ineens toch een beetje vreemd. Hij ging ons vertellen wat we moesten doen, terwijl het koppel ons duidelijke instructies en songs had doorgegeven. Een heel apart gesprek met, wat mij betreft, met een bittere nasmaak. We hebben maar naar hem ‘geluisterd’, want hij was nogal aan het doordrammen.  Gelukkig was de ceremonie erg mooi, al heb ik er weinig van verstaan, want het was in het Italiaans. Wel galmt je stem super mooi door zo’n kerk en vond ik het een eer om Ave Maria en Halleluja daar te zingen.

Na de ceremonie ben ik naar mijn ouders gereden, want mijn vader is gister ook aangekomen op het eiland. Mama staat lekker te kokkerellen en ik kan niet wachten op een bordje lekker eten!! Ik sluit mijn blog af met mijn aankoop van vorige week. Ik ben zo onwijs blij met deze jurk van Vali Boutique en kan niet wachten haar te dragen voor een speciale gig! Benieuwd wat jullie ervan vinden!Beso,

Joëlle
naamloos77

You must be logged in to post a comment Login