YFS Fashionista

Fashionista Joëlle – Diary week 2

Muy buenas guapas!

Wat gezellig dat jullie weer een kijkje in mijn leven willen nemen hier op Ibiza. Donderdag 8 september ga ik in ochtend naar de garage en daarna heb ik lekker tijd voor mezelf. Serie kijken, koffietje erbij en liedjes instuderen voor de trouwerij van vrijdag. Diego komt ‘s middags thuis van werk en we lunchen wat samen. Na de lunch ga ik naar Talamanca, want daar liggen mijn ouders en vriendinnetje Michelle op het strand. Michelle is gisteravond aangekomen en slaapt eerst een paar nachten in Ibiza stad en daarna bij ons.

Na het strand gaan we naar de stad met z’n allen en belanden we uiteraard bij Can Terra. Pinchos met een wijntje, altijd een feestje daar!

Vrijdag is het cleaning friday! Ik maak mijn huisje schoon, studeer liedjes, draai een wasje, haal mijn auto op van de garage, doe boodschappen en ga door naar Destino. Gig time! Alles liep weer uit maar wat een feeeeest was het! Ik vertelde jullie vorige week over de wedding in de kerk, dit is hetzelfde koppel. Ze doen vandaag een informele ceremonie en wij mogen deze omlijsten met muziek. Na de ceremonie komt Jesse, de saxofonist, erbij en spelen we tijdens het aperitif. Italian people certain know how to party! Ze zingen en dansen mee, zelfs op Justin Biebers ‘Love Yourself’. We hebben een super gig en gaan voldaan naar huis.

argf

Na de gig heb ik Michelle opgehaald en zijn we lekker een drankje gaan doen in de haven. Vervolgens kwam Diego van zijn werk en zijn we sushi gaan eten bij Temakinho, mijn favoriete sushi place op Ibiza. Sushi roll met garnaal van binnen en avocado van buiten is mega lekker, maar ook de vegetarische met bloemkool en pompoen.

ee

Zaterdagochtend ging ik met Diego om 10.00 naar Formentera.  Een weekendje weg samen whoehie! We willen dit al de hele zomer maar Juli en Augustus is het gewoon te druk. September was de ideale tijd. Eerst zijn we heerlijk gaan ontbijten bij Cafe Matinal, super leuk tentje in het dorpje Sant Francesc. Vervolgens zijn we naar ons verblijf gereden wat een heel schattig, super basic mini hotelletje was, maar wel aan het strand!

We hebben de spullen daar neergezet en hop naar het strand. Op een heel rustig stukje van Playa de Illetes met daarbij een lunch bij een fijn tentje ‘El Tiburon’.

ss

Daarna hebben we de auto gepakt en zijn we naar het ‘drukke’ gedeelte gegaan, waar je het mooiste water hebt. Wat een swimmingpool, heerlijk!

dsd

Rond een uurtje of 19.00 gingen we van het strand om richting Blue Bar te gaan voor de sunset. Er was een singer-songwriter night bezig, een mojito erbij en een prachtige sunset! Meer heb je niet nodig toch?

ddd

Na de sunset zijn we naar ons hotelletje gegaan, douchen en naar het stadje San Ferran. Daar zit namelijk het bekende Macondo. Een restaurant waar iedereen het over heeft, dus dat wilde wij natuurlijk ook uitproberen. Super lekker gegeten en Diego kende 1 van de eigenaren, die ons vervolgens alle drank, toetje en chupitos (shotjes) trakteerde! Super lief en zeker een aanrader om heen te gaan, want het is echt heel lekker.  Ze doen geen reserveringen dus mocht je met een grote groep gaan, ga vroeg!

Eigenlijk koop ik altijd alleen maar bikinibroekjes, aangezien ik die alleen draag. Maar soms is het best handig om wel een bijpassende top te hebben realiseerde ik mij dit seizoen. Het broekje hieronder is van H&M en de top heb ik er bij gevonden hier op Ibiza in een sportwinkel. Op zoek naar brilletje voor het zwembad en thuiskomen met een yogamatje, bikinitop en brilletje, moet kunnen!

Processed with VSCO with f2 preset

Zondag zijn we lekker vroeg opgestaan en een ontbijtje gaan pakken bij Can Pepa.

fg

Na het ontbijt nog even twee uurtjes op Playa de ses Illetes en toen zat het heerlijke weekendje er weer op. Wat was het fijn met mijn liefde.

ddde

Nu hophop naar de boot!
Eenmaal aangekomen op Ibiza, ben ik snel gaan douchen en toen was het alweer tijd voor mijn optreden in Atzaró. Weer een super leuke wedding, waar we veel complimenten kregen en mensen liedjes meezongen.

Na de gig ben ik naar huis gegaan en had Diego heerlijk gekookt voor Michelle en mij. Jaaa mijn vriendinnetje is ook hier en slaapt de komende nachtjes bij ons. Michelle weet alles van voeding, make-up en huidverzorging, volg haar op instagram @healthyfoodhealthyskin om op de hoogte te blijven van super tips!

Na het eten maakten we ons klaar om naar Destino te gaan, daar was het feestje RUMORS!

Niet wetende dat mannen moeten betalen en vrouwen gratis naar binnen mogen, gingen wij geheel als groentjes in de rij staan en vroeg een hele aardige dame ons: gueslist? Table? Waarop ik een beetje nerveus lachte en zei: nothing?! Op dat moment kwam er een jongen aanlopen die Diego kent en blijkbaar daar werkt. De vrouw lachte naar me en zei: or friends!
We mochten gelijk doorlopen en kwamen in het prachtige Destino, wat een resort is van de Pacha Group.

Eenmaal binnen, wilde Diego een kennis van hem gedag zeggen die in het restaurant werkt en kwam na 10 minuten terug met VIP bandjes. ‘We can go in the VIP, it’s more chill and behind the DJ booth’, zei Diego vol verbazing. Whoehoe ok top! Eenmaal in VIP zag ik een aantal mensen die ik kende en waren Mies en ik lekker aan het dansen. We hadden nog geen tijd om ons eigen drankje te halen of er was een man die een MOËT fles van €6000,- kocht en vond dat iedereen in de VIP een glaasje moest hebben. ‘Dit is nou IBIZA Mies’, zei ik. ‘Op het juiste moment, op de juiste plaats tegen dingen en/of mensen aanlopen.’ Helemaal super. Lekker gedanst, drankje gedaan en rond 00.00 vonden we het wel weer welletjes. Morgenochtend willen we vroeg naar Cala Comté, dus we gaan lekker slapen.

Maandagochtend zijn Michelle en ik even boodschapjes gaan doen om vervolgens met z’n drieën naar Cala Comté te gaan. ‘s Middags moest Diego werken, maar Michelle en ik zijn nog heerlijk gebleven. Het is een mega druk strand en ze liggen bijna op je handdoek, maar de mooie zee maakt het echt helemaal goed. Ik vind het zo’n feestje om hier te zwemmen, te drijven en te snorkelen. Vandaag ben ik ook begonnen in het boek: ‘Kom hier, dat ik u kus’ van Griet op de Beeck. Ik houd onwijs van lezen, maar in Nederland heb ik er te weinig rust voor.

yy

Rond een uurtje of 7, zijn we naar La Escondida gegaan, een klein knijpje bij Cala Comté met uitzicht op de mooiste zonsondergang. We namen hier een fruitsapje, sangria en deelde een couscous met groenten. Onwijs lekker allemaal en je zit hier super leuk. En daar is ie dan, een prachtige zonsondergang, wat is dit toch fijn!

Nadat de zon onder was reden we terug naar huis en zijn we snel gaan douchen. Op naar de stad, lekker struinen op het marktje en thais eten bij Thai’d Up.

De volgende ochtend gingen we naar de garage, want mijn Spaanse tijdelijke platen werden er op gezet, whoehoe! Na de garage gingen we touren, op naar het noorden.

Eerst een koffietje bij Los Enamorados. Een nieuw prachig boutique hotel in Portinatx. Ze hebben daar een super mooie inrichting afkomstig uit de hele wereld. Echt een must om een keer naartoe te gaan. De foto boven aan de blog is ook daar gemaakt.

bb

Tussen Los Enamorados en Cala Xaracca zit een soort mini baaitje waar je naar beneden kan lopen en kan zwemmen. Er lagen al een aantal mensen dus we zijn niet gaan zwemmen, maar het uitzicht is adembenemend.

We hebben de tourmiddag afgesloten met Cala Xaracca, een klein baaitje met een kiezel/zand/zeewier achtig strand. Als er een windvlaag kwam zaten we dus ook helemaal onder, maar dat mocht de pret niet drukken. Of wel? Ik houd er helemaal niet van, onder het zand zitten en met iedere windvlaag helemaal onder zitten. Mies vond het op een sprookje lijken als het zeewier omhoog ging. Gekke meid die hoor. Gezwommen, lekker onze broodjes gegeten, en natuurlijk weer helemaal in mijn boek. Heerlijk!

Na het strandje zijn we thuis gaan douchen en gingen we even naar de stad. Michelle wilde graag nog wat cadeautjes kopen en we hebben drie kwartier in een edelstenen winkel gestaan waar ze twee prachtige kettinkjes heeft samengesteld. Echt goede cadeaus!

Na de stad sloten we de dag af met een etentje bij Can Bass, een super gezellig restaurant op de weg naar San Joseph. Ik ben hier deze zomer al vaak geweest en ben gek op de Red Tuna Taco’s als starter! Verder zou ik de risotto niet aanraden, maar de spicy beef daarentegen is goddelijk. Overigens niks spicy aan haha.

Woensdag staan we rond 9.30 op en gaat Michelle haar koffer inpakken, want ze vertrekt vanavond alweer naar NL. Na het inpakken gaan we lekker op een bedje liggen in Talamanca. Lezen, zwemmen en eten. Feest! Mijn lieve Ibiza vriendinnetje Kate komt ook nog gezellig langs.

rr

Tussendoor laat ik mijn lieve Puckie nog even uit en gaan we om 19.00 van het strand af. We halen wat eten af bij Eat is life, een gezonde afhaal toko waar je de lekkerste dingen kan bestellen. Ik neem een zoete aardappel prut met seitan. Thuis maak ik nog wat extra quinoa en courgette uit de oven.

Ik breng Michelle naar de airport en ga lekker naar huis. Het was een top week en heb super dagen met haar gehad.

Hasta pronto en ik beloof jullie volgende week meer fashion-updates te geven! Heb deze week weinig anders gedragen dan mijn bikini.. 🙂

yyyy

You must be logged in to post a comment Login